Budget-venlig roadtrip til Tyskland: En weekend get-away

Til tider uopdagede Tyskland overrasker + Tysklands første fitness festival

Reklame for Tysk Turist Information.

Jeg er nærmest ikke kommet hjem fra min Ein Smuttur til Niedersachsen i Tyskland, før jeg krydsede grænsen igen, og tog til Frankrig, hvor jeg sidder nu, og nyder udsigten til alperne.
Det mindede mig om, hvor smuk en natur der er i Tyskland, hvilket man kan opleve lidt af, når man kører gennem landet som vi lige har gjort for at komme hertil.

Lige et tilbageblik:
Som beskrevet i sidste indlæg, tog jeg min rigtig gode ven på roadtrip til Niedersachsen, som ligger seks timer fra Danmark.
Pludselig fandt vi os selv på en kartoffelfestival i Niernburg, hvor vi overnattede på Hotel Weserschlößchen som jeg havde glædet mig meget til. Desværre var vejret ikke så godt, så vi trak ind på en restaurant og nød festivalen derfra.
Nu elsker jeg kartofler, så jeg følte mig ret godt tilpas blandt glade mennesker, der spiste kartofler ved langborde og hørte musik fra den dertilhørende scene – mere af det, tak – gerne i Danmark!
Dernæst, tog vi til Bücken, og fik hjemmeristet kakao og kaffe fra Catucho, et kafferisteri der ligger i en meget insta-venlig village! Der kan man få lov at smage deres hjemmeristede kaffe i flere forskellige varianter fra forskellige lande. Det er en familieejet cafe, og stemningen er derefter. Vi sluttede turen af med at tage til Hotel Okelman 10 minutter væk i Warpe, hvor vi spiste en dejlig frokost, de havde lavet vegansk til mig, i dagens anledning :)

– eller gå direkte i krig med Niedersachsen hvor vi var – her

Vi blev vist rundt på hotellet som ligeledes er familieejet, og enormt hyggeligt. Perfekt til weekend get away!
Jeg synes dog godt man kan forlænge turen, når man alligevel er der, og se flere seværdigheder eller køre rundt til de smukke byer og gå på opdagelse. Her er mine bud: (Scroll forbi billederne for at læse mine tips).

1. Se på vindmøller! Dette er en aktivitet der gør sig passende året rundt, men især efterår, hvor farverne står smukt i naturen. Der er rigtig mange vindmøller i Niedersachsen. Nogle af dem har endda små cafeer og restauranter. Man skal bare spørge rejseselskabet, så skal de nok lave en passende rute. Rejseselskabet kan du finde HER.
2. Vi fik rigtig god respons fra jer, der fulgte med på instagram (vores stories), især med hensyn til, at vi var på roadtrip og fik set en masse på køreturen. Jeg vil foreslå man stopper et sted ved en af de smukke søer. Er man til en charmerende picnic i en dejlig sommeraften, er Tysklands natur det helt rette sted. Man kan eventuelt leje en båd.
3. Juleshopping! I de små tætte gader, der bærer præg af gammeldaws arkitektur og ren rustik-ness, super autentisk, kan man finde mange små anderledes shops, med virkelig lækre produkter! Alt fra køkkengrej, tøj til skønhed. Hop ind på en lille cafe eller et vin-sted og hold pause, de er i særdeleshed svære at løsrive sig fra, tror jeg. Flere gange, stod jeg og kiggede ind af ruderne, og sugede stemningen til mig. I Niernburg, så jeg også en rigtig fin vegansk cafe. Igen i en af de lave huse med bindingsværk, gammeldags smedejernslamper og veje belagt med brosten.
4. Kør ud på landet. Rigtige land. Se de smukke, unikke fyrtårne, borge (tag en overnatning) og marker der blomstre – en rigtig forår/sommer getaway!
5. Sidst men ikke mindst: Fitness – festival! Tysklands første og andet år i træk, finder sørme sted i Niedersachsen og hedder The Finish Festival. Ikke at forveksle med en finsk festival :) Kæmpe event med fokus på alt fra yoga og svømning i udendørs pool til forhindringsløb. Stiftet af influencer Jan Körber. Festivalen finder sted 27.-29.juli, 2018.

Finish Festival 2017 from Dirk Leffler on Vimeo.

– eller gå direkte i krig med Niedersachsen hvor vi var – her

Måske ses vi snart igen, kære Tyskland – eller det gør vi! Jeg har nemlig bestilt en kæreste-tur til … you guessed it, TYSKLAND 😬

Et tilbageblik fra turen med Kasper: